Victoria (2015)

Ένα μονοπλάνο που θα μνημονεύεται για καιρό

 ★★★☆☆ 

Σκηνοθεσία: Sebastian Schipper
Σενάριο: Sebastian Schipper, Olivia Neergaard-Holm, Eike Frederik Schultz
Πρωταγωνιστούν: Laia Costa, Frederick Lau
Διάρκεια: 138’
Χώρα: Γερμανία
Διανομή: Seven Films/Σπέντζος

*Από την ανταπόκρισή μας στο 65ο Φεστιβάλ Βερολίνου

single-shot-cinema-reflects-the-technological-zeitgeist-of-our-times-111-body-image-1448667368-size_1000Ο απεσταλμένος μας στο Φεστιβάλ Βερολίνου, Αχιλλέας Βασιλείου βλέπει και γράφει για τις ταινίες του διαγωνιστικού και όσα συμβαίνουν στο φεστιβάλ.

Και ενώ όλοι εδώ στο παγωμένο Βερολίνο ανυπομονούμε να δούμε τι θα μας ξημερώσει με την νέα ταινία του Terrence Malick, μία ταινία ήρθε και τάραξε κοινό, κριτικούς και δημοσιογράφους. Και δεν είναι άλλη απο την «Victoria» του Γερμανού Sebastian Schipper, ο οποίος σας υπενθυμίζω οτι έχει μαθητεύσει δίπλα στον Tom Tykwer. Άρα το ότι ήξερε να χειριστεί μια ιστορία με τόσο ένταση και συναισθηματισμό σε απόλυτη ισορροπία, θεωρείται απόλυτα κατανοητό. Αυτό όμως που δεν ξέρατε είναι οτι μιλάμε για ένα μονόπλανο-τρέμε Birdman και Σοκούροφ-135 λεπτών, με καταπληκτική νυχτερινή φωτογραφία, κάμερα στο χέρι και τέτοια ένταση που θα την ζήλευε ακόμα και ο Luc Besson, όταν βέβαια αυτός ήταν ακόμα σε φόρμα.

Νεαρά Ισπανίδα εργαζόμενη στο Βερολίνο σε ένα House-Disco club, εντελώς αυθόρμητα θα μπλεχτεί με μια παρέα νεαρών που θα διαπράξει ληστεία τραπέζης αξίας 50.000 ευρώ. 22 διαφορετικές τοποθεσίες θα δώσουν στην Ιστορία το απαραίτητο σκηνικό, αλλά το μονόπλανο απο μόνο του προδίδει ότι η ιστορία πηγαίνει αλλού. Για το τελευταίο μισάωρο δεν θα μιλήσω, για το πως μεθόδευσε ηθοποιούς, πλοκή και αναπάντεχη ανατροπή.

Με κρυμμένους άσσους στο μανίκι του συχνά πυκνά, ο Schipper αποδεικνύεται σκηνοθέτης που μπορεί να κοντρολάρει την μεγάλη διάρκεια και το τραγικό φινάλε. Δεν προδίδει στιγμή την αισθητική του και την αγάπη του για το είδος ταινίας που ήθελε να κάνει, ενώ καταφέρνει να πάρει τον θεατή απο το χέρι και να τον κάνει απόλυτα συνένοχο των πρωταγωνιστών. Στα υπέρ και η καταπληκτική μουσική επένδυση απο τον Nils Frahm.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ