W/E (2011)

...






 

Γράφει ο Παύλος Σηφάκης

Σκηνοθεσία: Madonna
Σενάριο: Madonna, Alek Keshishian
Πρωταγωνιστούν:Abbie Cornish, James D’Arcy, Andrea Riseborough

Διάρκεια: 119’
Χώρα: Ηνωμένο Βασίλειο

 

Μετά από μια πολύχρονη επιτυχημένη καριέρα στο χώρο της μουσικής και πέντε-έξι εμφανίσεις μπροστά από την κάμερα, η Μαντόνα αποφάσισε να κάτσει στην ακριβοθώρητη καρέκλα του σκηνοθέτη και να δοικμασεί την τύχη της στη σκηνοθεσία μεγάλου μήκους με το W/E. Και; Πώς είναι; Διαπρέπει και σε αυτό τον τομέα η Μαντόνα ή τρώει τα μούτρα της;

Κάπου ανάμεσα θα έλεγα. Η αλήθεια είναι πως η ταινία της δεν είναι κακή. Δεν είναι ούτε καλή βέβαια. Είναι ένα μάλλον αμήχανο έργο που στέκεται κάπου στη μέση και δίνει κάποια διάσπαρτα δείγματα ενός σκηνοθετικού ταλέντου – τουλάχιστον όσον αφορά την εικαστική τσαχπινιά του. Εκεί όμως που μπορείς να δεις τον αέρα ανανέωσης που φέρνει σε κάποια πλάνα ένα μάτι κινηματογραφικά παρθένο, μπορείς επίσης να δεις και το χάος που προκαλεί η απειρία του στη διεύθυνση μιας μεγάλου μήκους ταινίας.

Το W/E κάνει τη σύνδεση μεταξύ δύο γυναικών, της Γουόλις Σίμπσον που ερωτέυεται και συνάπτει δεσμό με τον μελλοντικό βασιλιά της Αγγλίας Έντουάρτ και της Γουόλι (χωρίς το ς) η οποία ζει στο σύγχρονο Μανχάταν μαζί με ένα πετυχημένο ψυχίατρο που την παραμελεί και ενίοτε την κακομεταχειρίζεται. Καθώς παρακολουθούμε τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή της Σίμπσον ο έρωτάς της με ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας, στη σύγχρονη εποχή παρακολουθούμε το ειδύλλιο που αναπτύσσεται μεταξύ της Γουόλι και ενός φύλακα του μουσείου που αυτή επισκέπτεται καθημερινά.

Τα βασικά προβλήματα του W.E. ξεκινάνε από το σενάριο. Τα πάντα σε αυτή την ταινία υπερτονίζονται. Πώς θα εδραιώσουμε για παράδειγμα το γεγονός ότι η Γουόλι ζει με ένα πετυχημένο άνδρα που δεν την αγαπάει; Θα τη βάλουμε σε μία δεξίωση, με τα μούτρα μέχρι το πάτωμα και όλους τους φίλους της να της λένε συνεχώς: «τι τυχερή που είσαι», «ο άντρας σου είναι τόσο σπουδαίος», «πρέπει να είσαι πολύ ευτυχισμένη». Εμείς βεβαίως έχουμε δει από την πρώτη σκηνή το πόσο ευτυχισμένη δεν είναι οπότε αυτή η σκηνή πρέπει να κουβαλάει μια τραγική ειρωνεία. Αλλά η Μαντόνα προσπαθεί τόσο πολύ και το σενάριο σου τρίβει κλισέ, χοντροκομμένες ατάκες μές’ στη μούρη και το όλο αποτέλεσμα μου θύμισε ελαφρώς φοιτητική μικρού μήκους όπου ο σεναριογράφος έχει 10 λεπτά να πει όσο έχει να πει και προσπαθεί να υπερτονίσει τα πάντα ώστε να είναι σίγουρος ότι το κοινό δεν έχασε τίποτα. Η Μαντόνα όμως είχε στη διάθεσή της δύο ολόκληρες ώρες για να αναπτύξει την πολοκή και τα συναισθήματα του έργου και το έργο απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη λεπτότητα. Το σενάριο διαπράττει κι άλλα σφάλματα: ο σύζυγος της Γουόλι είναι εξαιρετικά μονοδιάστατος χαρακτήρας, η αναλογία μεταξύ των δύο γυναικών δεν είναι σαφής, η εμμονή της Γουόλι με την ιστορία της Γουόλις Σίμπσον καταντάει κουραστική, και τέλος, το έργο κρατάει πολύ περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε με σκηνές που τραβάνε και μια ασθενή πλοκή που δεν μπορεί με τίποτα να στηρίξει δύο ώρες.

Σκηνοθετικά, μπορείς να διακρίνεις σημάδια ταλέντου και ωραίων ιδεών αλλά δυστυχώς το όλο έργο μοιάζει εν τέλει να πελαγοδρομεί δεξιά κι αριστερά χωρίς να ξέρει ακριβώς που πηγαίνει. Για κάθε handheld πλάνο με κοκιασμένο 16mm φιλμ, υπάρχει ένα λουσάτο κεντραρισμένο πλάνο με λυρικό slow motion. Ίσως ένας πιο ικανός σκηνοθέτης να μπορούσε να συμβιβάσει τις διαφορετικές τεχνικές και να της ενώσει κάτω από κάποια θεματική, αλλά η Μαντόνα μου έδωσε την εντύπωση ότι απλά δοκιμάζει διάφορα κόλπα χωρίς να ξέρει ακριβώς γιατί κι έτσι η ταινία μοιάζει χαοτική.

Υπάρχουν ωραίες σκηνές στην ταινία κι επίσης υπάρχει και πολύ στυλ. Οι ερμηνείες είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο και ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην Αντρέα Ράιζενμπόρο για την γεμάτη πάθος ερμηνεία της ως Γουόλις Σίμπσον που καταφέρνει να έχει την προσοχή μας παρόλο που το σενάριο την κρατάει στις οθόνες μας περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε. Υπάρχουν επίσης ωραίες σκηνοθετικές πινελιές, δείγματα ταλέντου όπως προείπα. Το ένιωσα αυτό και πρόπερσι με το (κατά πολύ ανώτερο) A Single Man του Τομ Φορντ. Ένας άνθρωπος που έρχεται χωρίς σκηνοθετική εμπειρία, κουβαλάει μαζί του το θετικό στοιχείο ότι μπορεί να αγνοήσει κάποιους κανόνες που «σπουδασμένοι» σκηνοθέτες έχουν σαν ιερούς, και να φτιάξει κάτι φρέσκο. Ο Τομ Φορντ όμως πέτυχε γιατί ήξερε επίσης να… δαμάζει τα πάθη του και η σκηνοθεσία του ήταν στυλάτη, όμορφη και μεθοδική και δεν ξεχνούσε στιγμή το χαρακτήρα του και την ιστορία του. Η Μαντόνα φαίνεται να αγνοεί αυτό τον τομέα της σκηνοθεσίας και την ενδιαφέρει κυρίως ηεικόνα. Το W/E κάτι πάει να ψελίσσει περί φεμινισμού αλλά είναι μάλλον ρηχό και η ενδιαφέρουσα εικαστικότητά του δεν αρκεί για να το σώσει από τη μετριότητα.

 

 

Πού παίζεται

Ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής (15 – 21 Μαρτίου 2012)

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ

ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL (ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ)
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210 7782122
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 02
Πεμ-Τετ 18:00, 20:20, 22:40

ΧΑΛΑΝΔΡΙ

ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010
ΑΙΓΛΗ 01
Πεμ-Τετ 18:00, 20:20, 22:40

ΧΟΛΑΡΓΟΣ

ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός, 210 6525122
Πεμ-Τετ 18:00, 20:20, 22:40

ΜΑΡΟΥΣΙ

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
Aνδρέα Παπανδρέου (Παράπλευρου Αττικής Οδού), Μαρούσι, Θέση Ψαλίδι, 210 6104100.
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πεμ, Κυρ, Δευ, Τρι 16:30, 19:15, 22:00 / Παρ, Σαβ, Τετ 16:30, 19:15, 22:00, 00:45
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πεμ-Τετ 19:15, 22:00

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000, Τηλ. Κρατήσεων 8011160000 (σταθερό), 2106786000 (κινητό)
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 07 DTS/DOLBY DIGITAL
Πεμ, Παρ, Δευ, Τρι, Τετ 19:50, 22:40 / Σαβ-Κυρ 17:00, 19:50, 22:40

ΚΗΦΙΣΙΑ

ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 210 6233567, 210 6232808
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Πεμ-Τετ 20:00, 22:30

ΠΑΓΚΡΑΤΙ

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 210 8108080
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 01 DOLBY SRD
Πεμ-Τετ 18:40, 21:10, 23:40

Ν. ΣΜΥΡΝΗ

ΑΤΤΑΛΟΣ
Κοτιαίου και Ελ. Βενιζέλου, Ν. Σμύρνη, 210 9331280, 210 9319779
Πεμ-Τετ 18:00, 20:15, 22:30

Π. ΦΑΛΗΡΟ

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 210 8108080
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 02
Πεμ-Τετ 18:50, 21:30, 00:10
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 08 GOLD CLASS
Πεμ-Τετ 20:10, 22:50

ΡΕΝΤΗ

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 210 8108080
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 05 DOLBY SRD, DTS
Πεμ, Δευ, Τρι 15:15, 17:45, 20:30, 23:00 / Παρ, Τετ 15:15, 17:45, 20:30, 23:00, 01:30 / Σαβ 12:30, 15:15, 17:45, 20:30, 23:00, 01:30 / Κυρ 12:30, 15:15, 17:45, 20:30, 23:00

ΓΛΥΦΑΔΑ

ΑΘΗΝΑΙΟΝ Cinepolis – 3D DIGITAL (ΓΛΥΦΑΔΑ)
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 210 8108230
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 02
Πεμ-Τετ 18:00, 20:20, 22:40

ΔΑΦΝΗ

ΝΑΝΑ CINEMAX 3D
Λ.Βουλιαγμένης 179, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 210 9703158
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 02
Πεμ, Παρ, Δευ, Τρι, Τετ 17:45, 20:15, 22:45 / Σαβ-Κυρ 20:15, 22:45

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ